Anchor Food Professionals melancarkan Icy-cool Beverages to Boost Your Mood dalam kempen Moodmojee

Setiap hari sebelum memulakan aktiviti harian, semestinya kita akan memerlukan mood yang baik untuk menceriakan hari-hari yang dilalui. Kalau nak tahu ena seorang pencinta kopi. So salah satu cara ena nak membangkitkan mood, adalah melalui minuman.

Perasan tak ramai orang suka ngeteh atau lepak minum di luar sebab apa ?? Nak hilangkan stress, tenangkan minda, mencari inspirasi dan sebagainya . Bukan setakat lepak mamak, tapi zaman sekarang dah menjadi trend warga kota suka lepak kafe hipster. Termasuklah ena. Hehe.. Kalau uollss jenis suka mencari kelainan rasa di dalam pelbagai mood, ena cadangkan uolls cuba minuman baharu yang disediakan oleh Anchor Food Professionals ( Anchor AFP ).

Baru-baru ini Anchor AFP telah kembali melancarkan kempen minuman produk tenusu "Moodmojee" melalui 6 inovasi minuman sejuk dan menyegarkan sesuai dengan tema mereka "Icy-cool Beverages to Boost your Mood" yang sebelum ini telah berjaya dengan kempen makanan "Say Cheese", PizzArt", dan "Anchor Travel Cakes".

Apa yang buat ena tertarik adalah ia menggunakan cream cheese. Biasa kita rasa melalui makanan kan ?? Tapi boleh bayangkan tak melalui minuman tu kombinasi rasa dari manis, pahit, masin dan masam??? Yang paling best tu minuman dihasilkan adalah semulajadi.


Bevarage Name :

1. Kaya-Nika Fusion by Chef Firuz
( Seri kaya, gula melaka, pulut dan kacang merah disaluti Anchor Whipping Cream )

2. Lemon Mint Meringue by Chef Firuz
( Ice blended lemon mint vanilla. Topping Anchor Whipping Cream dan hirisan lemon dan limau )

3. Pom & Grey Twitst by Chef Ken
( Campuran Early Grey dengan sirap delima dan dilapisi di atas dengan krim dan serbuk koko, Anchor Cream Cheese, Anchor Full Cream Milk, Anchor Whipping Cream )

4. Tangy Brew by Chef Ken
( Cold brew Coffee, topping Anchor Cream Cheese, Anchor Full Cream Milk, Anchor Whipping Cream )

5. White Chocoffee by Chef Ichiro
( Rasa berkacang, kopi putih yang dipenuhi dengan coklat dan mentega kacang yang lazat, Anchor Cream Cheese, Anchor Full Cream Milk, Anchor Whipping Cream )

6. Yuzu Chocolate Surprise by Chef Ichiro
( Campuran coklat dan ais, Puri Yuzu dan berbingkai dengan lemon serta garam, Anchor UHT Full Cream Milk, Anchor Whipping Cream )


Apa itu "Moodmojee"? Nampak tak gambar di atas penuh dengan bola emoji ?? Setiap minuman tu akan menggambarkan perasaan uolls selepas minum taw. Kalau mood sebelum minum tu down, lemah tak bertenaga, kena cuba minum, confirm mood berubah :)






Ekspresi muka sebelum minum :(




Ekspresi muka selepas minum :) Wajib ada comotan di mulut taw. Tu tanda bahagia sangat hirup minuman. Hahahaha.



Kempen ini melibatkan kerjasama antara 15 rakan niaga dari pelbagai outlet terpilih dalam bidang makanan dan minuman di seluruh Malaysia yang memperkenalkan minuman bertekstur krim dan menggunakan bahan semulajadi bermula November 2018 sehingga Januari 2019.

Ena berpeluang berkunjung ke Living Room Cafe yang terletak di Plaza Mentari ( Sun City ) Taman Pelangi, Johor Bahru menghidangkan 3 jenis minuman iaitu Pom & Grey Twist, Tangy Brew dan Yuzu Chocolate Surprise.



Rasa Pom & Grey Twist unik, kalau nak teguk air ni kena sekali shoot baru boleh tahu kombinasi rasa tu macam mana. Tidak terlalu manis sesuai kepada mereka yang suka juicy.




Tangy Brew berperisa kopi pekat sesuai kepada mereka yang tak berapa minat manis. Masa mula2 tu akan rasa melekat kat tekak tu kuat tetapi lama2 bila dipadankan dengan  cream cheese akan menimbulkan rasa enak.



Kalau nak cuba Yuzu Chocolate Surprise ni kena rasa garam yang melekat pada keliling cawan tu dulu. Bukanlah masin sangat taw. Rasanya berlemak gitu.. Lepastu terus hirup air chocolate ni. Rasanyaaaa speechless !!! Yang ni wajib cuba. macam aiskrim.



Untuk buat mood uolls lagi best, jangan lupa terjah cafe tersebut untuk dapatkan barangan eksklusif mengikut terma dan syarat.


Senarai outlet F&B terpilih di seluruh Malaysia.



Untuk ketahui maklumat lebih lanjut boleh layari FACEBOOK :


Post a Comment

20 Comments

ray said…
omg bestnyeeee. nak jugakkkk
Airah Syahirah said…
airah suka cuba minuman berasaskan cheese macam ni lebih berlemak berkrim hahaha. baru2 ni ada jugak try mango cheese yang dekat melaka tu memang sedap betul guna cheese anchor jugak
Qiya Saad said…
Boleh ye cheese mix dengan beverage? First time tau cheese boleh minum. Tapi macam sedap je tengok pilihan minuman tu. Maybe boleh try kalau ada peluang jalan-jalan kat Johor nanti.
sherry said…
thats good to know as I love food and glad you sharing this.
so much beverage I see so nice to drink and all look good and tasty.
I like cool drinks and now I know achor whipping cream so much we can do with it.
Julia Mahir said…
Sama la kitaaa hantu kopi jugak. Syok la ada pilihan kopi terbaru. Takde la balik2 lepak tempat yg sama je nak minum kopi. Hehe. Nak kene keep update ni kot2 ada local kafe kat penang bawak masuk air ni jugak. Boleh tangkap gambar ngan emoji comel2 camtu gak hikss
Mahamahu said…
Yerrr kita dah cuba juga semua minuman i hehehe memang sedap dan unik sangat tak sangka dengan bahan daripada Anchor boleh hasil minuman yang unik dan menarik....
Nadia Johari said…
tak pernah rasa lagi anchor ni..tapi tengok air dia macam sedap je..siap dengan emoji tu..hehee..bolehla cuba nanti..ada free gift sekali tu..suka minum kopi juga..
Ruby said…
Fuhhh semua dia campur. Nampak sedap. Besar gelas dia. Mungkin boleh share kan. Hehe. Ke sedap sangat dan takleh share. Haha
Faries said…
Port lepak minum terbaru ni. Tengok air die meleleh air liur. Patut kerap nmpk brand ni berlegar kt TL media social. Lepas ni mmg nk try .
Jaja Zaleha said…
Sedap-sedap belaka minuman tu aduhaii tempting kot. Dapat bayang yang rasa dia mesti lemak-lemak manis kan. Kalau sejuk lagi la nikmat. Kena cuba cari di pasaran juga nampaknya ni baru la lepas cravings :)
Jaja Zaleha said…
Weee mesti sedap ni, tengok gambar saja pun dah terliur lepas tu imagine rasa cheese tu. Memang tak pernah dengar pun cheese guna dalam minuman for sure minuman ni unik kan. Konsep dia pun comel je, minum for boost mood katanya :)
Abby Onety said…
Blogger Makassar pun sempat jumpa Anchor bulan bulan lalu pada sebuah event. Produknya bagus untuk campur adonan makanan. Disini banyaknyg suka
Ana Suhana said…
Stylo nama tema untuk kempen tu. Sestylo nama2 air tu. Sure lepas minum mood berubah 360 terus kan. Ana tertarik nak cuba Yuzu Chocolate Suprise tu. Mesti rasa creamy salty caramel kan sebab ada garam tu. Sedapnya.
nampak sedap2 air ni ..tak sangka ianya juga ada ramuan produk anchor..ingat anchor buat makanan jer hehehe..kreatif betul heheheheh.....kalau ada peluang nak cuba jugak nanti
Syamimi Saad said…
Adoiyai. Sedapnya tengok. Walaupun bukan pencinta coffee, tetap ada rasa macam nak cuba. Yela, rugi juga kalau tak cuba sesuatu kelainan tu kan.
Lia Hasty said…
Wah semua minuman dia nampak menarik dan sedap. Sayang dia datang Penang tak boleh pergi sebab waktu kerja. Tengok air dia dah terliur ni.
AlongMurni said…
aduhaiii!! meleleh air liur tgh air-air yang menggoda nie.. leh la AM bawa anak-anak ke sana.. tertarik dgn nair YUzu Chocolate surprise.. AM nak cuba yang tue..
Sedap ice cool moodmojee no, kak arsenal beli semua perisa
linda sempoi said…
Sedapnya nampak...dapat minum tu mood akan jd lebih baik dr sblm nya kan
Dunia Zumal said…
Menu minuman yang sangat istimewa, sekali rasa pasti nak lagi...